Canon PowerShot PowerShot A710 IS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot A710 IS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

stephan39 08-05-2008

Echt een super camera! Heb er al aardig wat versleten, maar dit is een blijvertje.

Wat betreft batterijen, ik gebruik gewone alkaline penlights... Deze zijn prima, voordelig en gaan heel lang mee.
Wel heb ik gemerkt dat het belangrijk is om een goede kwaliteit SD kaart te gebruiken i.v.m. snelheid van wegschrijven.

Tedje1972 08-05-2008

Prima camera, kan echt niet anders zeggen.

Ik blijf het moeilijk vinden om goede foto's in het donker te maken, maar met geduld en een stevige hand, zijn ze niet verkeerd.
Het mooie van deze camera is dat hij zonder moeite heel snel een scherpe foto maakt. Het is een kwestie van aandoen, knopje indrukken en klik, foto is klaar.
Voor actie's is het dus ook een goede camera.

Trief 18-03-2008

Heb de camera een paar maanden. En heb problemen met de betrouwbaarheid van de camera. Ongeregeld geeft hij aan dat de batterijen leeg zijn, maar als ik hem dan opnieuw opstart is er niets aan de hand. Ook de snelheid van het wegschrijven varieert nogal bij foto's vlak na elkaar en in dezelfde ruimte gemaakt. En soms is het een hele fijne mooie camera die vlot werkt en geen problemen heeft. Dan is hij top, vooral ook de filmpjes. De IS werkt heel goed. Vanwege de problemen echter heb ik hem ter reparatie gestuurd en ben benieuwd of ze er wat aan (kunnen) doen. Wat ook tegenvalt is dat als je de camera in je rechterhand vasthoudt je altijd op moet letten dat je niet een van de knoppen indrukt met de muis van je hand. Wat mij een keer overkwam met de menuknop en de taalinstellingen. Opeens was het iets van Japans of zo. Gelukkig had ik de handleiding bij me...

R. de Wit 10-01-2008

Mooi belichte en bijna altijd scherpe foto's. Behalve in de wat minder belichte situaties, veel blauwsweem/schifting bij zoomen. Batterijgebruik is onacceptabel hoog. Ook bij niuewe oplaadbare batterijen 2700mha zijn zo leeg. Reden is waarschijnlijk dat de Camera een voltage nodig heeft vann 3,15 Volt, 2 oplaadbare penlights geven maar 2 X 1.2 volt, dat is dus veel te weinig. Niet goed over nagedacht of gewoon een grove fout.

Hotshot 20-10-2007

Na goede ervaringen met de Canon Powershot S50, en de revieuws gelezen te hebben, besloten tot de aanschaf van deze camera. Eigenlijk maar één echt minpunt ontdekt na meer dan 1500 foto's geschoten te hebben: de lens van deze camera is helaas net onder de maat voor het maken van de perfecte foto's. De foto's vervormen gewoon te veel aan de randen. Dit is vooral te zien wanneer je objecten met rechte lijnen fotografeert zoals gebouwen e.d.. Natuurlijk heeft een compact camera altijd z'n beperkingen, maar dit vind ik toch wel erg hinderlijk. De S50 had hier minder last van!
Oplossing in dit geval: het object op de hoogste resolutie wat minder groot in beeld nemen en afdrukken!
De camera heb ik iets meer dan twee maanden in bezit, dus over degelijkheid nog niets te melden.
Qua mogelijkheden niets te klagen. Het gebruikersgemak is redelijk o.k. De bedienknopjes zijn wat klein, maar verder goed te bedienen.
Vormgeving beoordeel ik niet en vind ik eigenlijk onzin wanneer je een camera beoordeelt, het gaat tenslotte om de plaatjes, toch?

CRM 09-10-2007

Na uitvoerig specs vergelijken uiteindelijk deze A710is
met tas, HAMA lader, 4 NiMH batterijen en een Dana-elec 1GB SD-kaart in een pakket gekocht. Topkwaliteit voor een camera uit dit segment. Prachtige foto's met Windows fotogalerie. Canon software is aan te bevelen om alle trucs, die je met het toestel kunt uithalen daadwerkelijk op de pc te krijgen zoals je het hebben wilt. Als opvolger van 20 jaar Olympus spiegelreflex en gezeul met objectieven en flitser, nog geen seconde spijt gehad.
Batterijgebruik zeer acceptabel, 200 à 300 foto's per setje van 2x2500mAh, zonder gebruik van display, met regelmatig gebruik van flits en regelmatig uitproberen van de mogelijkheden door 'de jeugd' en dan opgeladen in genoemd ladertje.
Laadtijd met 250mA bedraagt 0,0056x2500=14uur
voor 2 of 4 batterijen. Zoekerbeeld is helaas kleiner dan de foto, maar je ziet wel beide controlelampjes in je ooghoek. Lenskwaliteit biedt voldoende ondersteuning aan de camerasoftware. Available light foto's zonder flits zijn daardoor dmv. pc software kwalitatief goed aan te passen. Display is onvoldoende lichtsterk bij tegenlichtopnames. Gelukkig heb je dan het oculair, want wat heb je aan een camera met diafragmacompensatie als je op 't display niets kunt zien. Perfecte ééngreepsbediening bij gebruik van het oculair.

fofies 04-10-2007

ik heb de camera sinds mei 2007. heb er mooi foto's meegemaakt maar een heeeeel groot minpunt. de batterijen wat een doffe ellende is dat. zo snel leeg, hij geeft aan dat ze bijna leeg zijn en hup de camera stopt ermee. ik heb verschillende merken 2500 mha batterijen gebruikt, het blijft een grote ramp. met mijn oude ixus met accuutje nooit een probleem gehad.
ik heb spijt van mijn aankoop.....dat is zeker.

RoeltjeRoeltje 25-09-2007

Deze camera is helemaal top. De camera heb ik in juni 2007 gekocht, naar aanleiding van de reactie van o.a. deze site. Het cijfer dat deze camera destijds kreeg, was een 9,2 met enkel lovende reactie over gebruiksgemak en kwaliteit. Ik kan je zeggen, er is niets van gelogen. Deze camera maakt dusdanig scherpe foto's en is zo gemakkelijk in bediening, dat een leek na het lezen van de verkorte instructies, zo aan de slag kan. Mijn vakantiefoto's zijn nog nooit zo mooi geweest. Ik ben dan ook erg blij dat ik de raad van de bezoekers van deze site heb opgevolgd. Ik heb even moeten zoeken naar de camera, maar ik heb hem wel, en daar ben ik zeer blij mee. Voor degene die nu nog twijfelt, gewoon KOPEN!

Tha Ron-aldo 24-08-2007

Deze camera is echt geweldig!! Wat een mooie foto's kun je hiermee maken!! Er zit een Image Stabilizer (vandaar die IS ;) ) op die ervoor zorgt dat je foto's goed scherp zijn. Hij kan ook lekker ver inzoomen, wat in veel gevallen ook errug handig is.

De batterijen gaan ook lang genoeg mee. Ik heb met een paar 2700 Mah zo'n 200 foto's gemaakt, dus dat zit wel goed :) Het scherm ziet er ook goed uit en geeft direct een goed beeld van je foto's. De kleuren en contrastwaarden van je foto's zijn ook allemaal zoals het moet zijn.

Er zitten lekker veel functies op, zoals vooraf ingestelde waarden voor o.a. strand, kinderen, nacht etc.

Kortom.. Een heel fijne camera voor een scherpe prijs! :)

EstherV 24-08-2007

Ik heb dit toestel gekocht nadat mijn kodak DX6490 opeens ermee ophield, net buiten de garantie natuurlijk. Kodak was ook bijzonder onhulpvaardig qua reparaties. Het zou me veel te veel geld kosten om het te laten repareren, dus heb ik maar een nieuwe gekocht.

Na veel vergelijkingssites te hebben bekeken heb ik deze gekocht. Echt een super toestel voor het geld. Heel simpel in het gebruik. Als je gewoon even snel een paar fotos wil maken kan dat, maar met de handmatige opties kun je ook veel tijd in het maken van fotos steken om die ene perfekte foto te maken. Dat moet je object natuurlijk wel meewerken, en bij kinderen of huisdieren is dat zeker niet het geval. De auto settings zijn dan ideaal. Lekker snel en makkelijk leuke en best mooie fotos maken. De 7mp van dit toestel komt de fotos ook echt ten goede!

Echt een super toestel die ik iedereen zou aanraden. Hij is lekker klein, dus makelijk mee te nemen. Dat was echt een nadeel van mijn oud toestel, hij was een stuk groter. Ik heb alleen maar lof voor dit toestel. Was echt z'n geld waard!

Evert1963 12-08-2007

Vrijdag deze camera binnengekregen en ben zeer tevreden. Had eerst een powershot A50, dus de bediening van de A710 had ik zo onder de knie. Ben nu een beetje aan het experimenteren, tot nu toe ziet alles er perfect uit. Fotografeer met de op een na hoogste resolutie en standje superfijn. Daarmee maak je kiekjes van zo'n 2.5 MB. Zowel met flits als zonder flits, binnen en buiten zien de foto's op de PC er prima uit. Kortom: ik ben zeer tevreden. Enige dat ik mis t.o.v. mijn oude A50 is een sportstand, voor snel bewegende objecten.

CvR 31-07-2007

Al diverse voorlopers uit de Powershot serie gehad en altijd tevreden geweest. De laatste was de A80, waar ik veelo plezier van heb gehad. Canon heeft wat dat betreft een naam hoog te houden en maakt dit helemaal waar met deze A710-IS.

Het model is compact, licht van gewicht en ligt lekker in de hand, zodat ook met één hand eventueel kan worden gefotografeerd. 2 oplaadbare NiMH AA batterijen garanderen het maken of bekijken van een ruime hoeveelheid foto's en zit je een keer zonder, dan zijn een paar AA batterijen op elke straathoek te koop.

De goede lens en dito ccd chip, maken de 7,1 megapixels ruim voldoende voor het maken van prachtige foto's die ook op groot formaat afdruk heel mooi zijn. Ik heb genoeg fot's gezien van duurdere cameras of cameras die meer Mpixels bieden om zonder schroom te durven zeggen dat de 710-IS écht goede foto's maakt.

De 6x optische zoom is heel prettig voor teleopnamen. De beeldstabilisator is hierbij een goed hulpmiddel om de boel scherp te houden. Snelle foto's, lichte omstandigheden, relatie donkere omgeving, noem het maar op. Deze Canon levert onder alle omstandigheden goede foto's op met weinig ruis. Alleen bij ISOwaarden vanaf 400 treed logischerwijs wat ruis op.

Ik kan niet anders zeggen dat voor een nette prijs een dijk van een camera in de markt is gezet die bruikbaar is voor ervaren en onervaren fotografen. De afwerking en het kwaliteitsgevioel zijn bovengemiddeld. De display is eveneens prima. De camera gebruikt het meest gangbare opslagmedium, namelijk de SD-card. Onbegrijpelijk hierbij is dat Canon zich dan toch weer belachelijk maakt door het bijleveren van een SD-card van slechts 16MB waar je welgeteld 4 foto's op kunt wegschrijven.
Afgezien van de SD card niettemin een vette pluim voor Canon.

Laura2 26-07-2007

Ik heb hem sinds een paar uren in bezit, en ben tot nu toe heel erg tevreden. ik vind het heel leuk dat je bij de foto's ook een opname kan toevoegen ( opname van je stem ). en verder is het een niet te groot, maar ook niet te kleine camera. hij ziet er ook heel mooi uit vind ik zelf. en als je foto niet scherp is, ligt het meestal aan jezelf. en zo niet.. dan aan de camera natuurlijk xP
maar ik weet na een paar uurtjes al bijna helemaal hoe de camera werkt. er zit nu nog het standaard kaartje in van 16 mb maar morgen ga ik een 2 gb kaartje kopen.
ik raad deze camera aan iedereen toe, beginners tot professionelen.

mdj1972 23-07-2007

Ik heb deze camera nu zo'n 2 maanden en ik ben er heel erg over te spreken. Om te beginnen ligt hij door zijn niet al te kleine formaat lekker in de hand (ook goed met 1 hand te bedienen) en is de bediening duidelijk en erg makkelijk onder de knie te krijgen. De verschillende knoppen zijn niet te groot of te klein.
Het enige waarmee ik me nog weleens vergis is de zoomring. Bij mijn vorige camera was dat de aan/uit-knop. Een kwestie van wennen. Op zich vind ik de plaats en bediening van de zoomring erg geslaagd. Je hebt je vinger toch al op de knop om de foto te maken, en dan hoef je niet te zoeken naar de zoomknoppen.

Inmiddels heb ik mijn camera tijdens een dagje dierentuin uitgebreid gebruikt. Voorheen ook al wel, maar voor zomaar een paar foto's.
Tot mijn grote verrassing waren de meeste fotos erg goed gelukt. Mooie heldere kleuren en scherp beeld. Ook foto's in iets donkerdere ruimten die ik zonder flits genomen heb, stonden er goed op.
Bewegende onderwerpen in een binnenruimte zonder flits maken lukt niet zo goed, maar dat lukt denk ik met geen enkele camera. Het was of zonder flits de apen (die meestal niet netjes blijven poseren) op de foto proberen te krijgen of met flits en dan een gigantische witte vlek van de weerspiegeling van de riuten...
Ook het grote lcd-scherm en de optische zoeker hebben met het felle zonlicht hun dienst bewezen. Zo kon ik behoorlijk goed mikken en kreeg ik weinig ongewenste dingen op mijn foto.
Dankzij het grote zoombereik kon ik ook dieren die redelijk ver weg waren er goed op krijgen. En nog haarscherp ook.

Ik heb nog niet alle mogelijkheden uitgebreid getest, maar heb wel al ontdekt dat er ontzettend veel mogelijk is met deze camera. Tot nu toe heb ik vooral op de automatische stand gewerkt, met zo nu en dan handmatig de flits uit. Voor een niet super-getalenteerd hobbyist die niet al te veel kaas gegeten heeft van fotografie, zoals ik, voldoet dat in de meeste gevallen erg goed. Gewoon mikken en klikken, om het zo maar te noemen.

Ik vind dat ik met deze camera echt waar voor mijn geld heb gekregen en ik hoop er nog heel lang plezier van te mogen hebben.

Jacob K 18-07-2007

De Canon PowerShot A710 IS is een echte aanrader. Nu twee weken in bezit. 'k Heb vroeger veel met een spiegelreflexcamera (Minolta) gefotografeerd. Huidige SLR's zijn wat te prijzig voor mij. De SLR-like camera's is ook een goede optie, vooral de Olympus SP550 UZ (met 28-380 mm bereik), maar ook hier het prijskaartje.
Uiteindelijk toch gekozen voor de Canon. De combinatie beeldkwaliteit, compactheid van de camera, mogelijkheid om alles volledig met de hand in te stellen en ook de prijs gaf de doorslag. Ook het gebruik van AA-batterijen en het zoombereik (35-210 mm) speelde mee in de keuze. De camera is eventueel nog uit te bereiden met een externe Canonflitser. Ook is er een mogelijkheid voor een zoomvoorzetlens of groothoekvoorzetlens. Maar als je dat wilt gaan gebruiken zou ik voor het extra geld dat je hieraan besteedt nog eerder gaan kijken naar een camera moet een extra groothoek- en/of telebereik.

Charlotte22 04-07-2007

Ik heb deze camera sinds oktober 2006 en ik vind hem echt geweldig. Hij is op alle fronten fijn en produceerd iedere keer weer zulke mooie foto's. Je hoeft voor deze camera geen goede fotograaf te zijn, want hij weet er zelf al kunstwerkjes van te maken. Als ik een nieuwe camera zou moeten kopen, dan zou ik zeker weer dezelfde nemen.

In een woord: super!

joke232007 03-07-2007

Hallo,

Ook ik heb sinds een paar weken een Powershot A710.
Ook vanwege de 6 x zoomlens. De IS is echt super.
Met 6 x inzoomen zou je normaal gesproken geen echt scherpe foto's krijgen. Dan zou je hem al op een statief moeten zetten. Maar met deze IS worden deze foto's echt scherp! Ook de mogelijkheden zijn geweldig.
En erg makkelijk! Even lezen en je hebt het gelijk door.
Ik ben super in m'n nopjes met deze camera.

Liek67 02-07-2007

Tot nu toe bevalt deze camera ons prima, je kan lekker snel achter elkaar foto's maken, ook met flits. Mooie kleuren en erg scherpe foto's. Ook de batterijen gaan erg lang mee.Filmpjes maken ook getest, prima kwaliteit.

steven00 02-07-2007

Na heel veel lezen heb ik deze camera gehaald. En ik ben er voorlopig super tevreden mee. En eerlijk gezegd denk ik dat dit met de dag meer wordt. Want je zou de camera van de automaat af kunnen halen en alles zelf kunnen instellen. Er zijn waanzinnige scenes voorgeprogrammeer. En hij is inderdaad zuinig met energie, zelf met een alkaline batterij. Wat zeker super is dat er een optische stabilisator in zit en natuurlijk 6x optische zoom. Ik zelf ken de Fuji F40 niet maar gezien de specs gaat de Canon deze zeker met gemak voorbij. Alle kruisjes bij de Fuji F40 zijn bij de Canon aangevinkt. Zal later me nieuwe bevindingen hier zeker melden.

Harrie F 29-06-2007

Hele fijn camera. Vooral de uitgebreide handmatige instelmogelijkheden zijn ideaal. Start lekker snel op.

Mali 19-06-2007

Sinds een paar weken heb ik deze camera, nadat mijn oude Canon A80 de geest gegeven had. (De gevreesde E18 error). Ik heb nu gekozen voor een groot LCD scherm, en ik moet zeggen dat het goed bevalt. De twee (in plaats van 4) batterijen betekent dubbel zo lang plezier, en het gebruiksgemak en de kwaliteit van de foto's is zoals ik het gewend ben van Canon. Ik heb even getwijfeld of ik van merk zou overstappen, maar omdat ik de Canon camera's al goed kende, er geen klachten over had en de modellen qua bediening op elkaar lijken ging mijn keuze uiteindelijk dus weer naar een Canon. En dat deze camera een SD-kaart had gaf de doorslag!

B.B. 04-06-2007

Ik heb deze camera nu een paar weken geleden aangeschaft aangezien mijn konica minolta dimage g400 te min voor ons was geworden.

Ik merk in ieder geval een wereld van verschil wat betreft gebruiksgemak! Met de draaischijf bovenaan de camera kun je snel kiezen voor bijv. landschap of nightsnapshot.

Ik heb deze camera gekocht voor de 6x optische zoom met IS, werkt erg goed vind ik!
Leuk is dat je alles kan instellen, maar ook alles automatisch kan laten kiezen.
Ik heb eigenlijk geen minpunten voor deze camera, alleen dat je er een 16mb sd-kaartje bij krijgt vind ik een belediging! Verder prima toestel, hier kan ik de komende jaren mee vooruit!

harrie 02-06-2007

Ik ben niet gauw tevreden, maar dit is een kwalitatief uitstekende camera zowel voor beginners (Auto mode) als voor ervaren gebruikers.
Voor die laatste groep is ook alles instelbaar. Er is tevens een persoonlijke mode waarin contrast, kleurverzadiging en scherpte als preset instelbaar zijn.
De 6x zoomlens is van uitstekende kwaliteit zonder lichtafval of kleurschifting aan de beeldranden.
De optische beeldstabilisatie werkt erg goed. Handig voor opnamen bij weinig licht en ook de voor de filmmode die bovengemiddeld goed werkt, als is dat geen vervanging voor een video camera.
De kleurweergave is uitstekend en de beelden zijn ruisvrij tot relatief ruisarm bij hogere ISO waarden.

Heel handig bij fel zonlicht is de aanwezigheid van een optische zoeker, veel camera's hebben dat helaas niet meer.
Dichtbij opnamen tot een paar cm voor de lens.
Het stroomgebruik is opvallend laag.
Gebruik wel accu's van 2000mAh of hoger en ook een goede lader. Een goede lader schakelt uit als de accu's vol zijn, meestal volgens het -delta V principe.

Laat je niet gek maken door reclame voor nog meer Megapixels, vaak is de lens nog niet goed genoeg voor 5 megapixels en de ruis neemt alleen maar toe.
Wil je eerst vergelijkende opnamen zien?
Kijk eens op internet en vergelijk de foto's van diverse camera's. Let vooral op de scherpte in de beeldhoeken.
Jammer dat ze een 16Mb kaartje meeleveren, daar kun je in de hoogste resolutie 4 foto's op maken!
Wil je een 2Gb kaartje gebruiken, test dan in de winkel of het werkt in deze camera. Sommige merken zijn niet bruikbaar (o.a. Kingston)
Ik smijt niet gauw met hoge cijfers, maar deze camera verdient ze echt.

savdvelde 20-05-2007

Heb decamera nu een paar weken en ben zeer tevreden!!! Ik had een Canon powershot A70 (4 jaar oud) en was daar ook heel tevreden over dus was voor mij de keuze om bij canon te blijven makkelijk.
Heb nog wel getwijfeld tussen de 640 en de 710 maar de 6x optische zoom was voor mij wel belangrijk. De bediening is zeer eenvoudig, maar als je zelf allerlei instellingen wil veranderen is dat zeker mogelijk. Het was alleen wennen aan het lichte gewicht van het toestel. Ik gebruik Duracel 2700 mAh batterijen en deze gaan zeer lang mee, en na gebruik van de flitser kan je binnen korte tijd weer een foto maken.

Mr. Ron63 15-05-2007

Ik he bde camera nu een paar maanden . Ik ben er zeer tevreden over. Heb vooraf heel wat speurwerk gedaan op allerlei testsites en kwam gelukkig op dit toestel uit.
De foto's zijn op automaatstand erg goed en ook op de P stand maakt hij erge mooie foto's, hoewel ik meestal op automaat fotograveer. Dit was ook bij aanschaf de bedoeling. Filmpjes maken gaat ook prima !!!

Ik heb de Varta photoaccu 2700mah aangeschaft. Deze gaan zeer lang mee en vooral nadat je geflitst hebt, is je camera weer snel standby voor de volgende foto. Dit is bij andere,lichtere batterijen nl niet zo. Dan moet je toch wel een tijdje wachten voor de volgende foto te schieten.

Al met al een perfecte camera !!!
Hiervoor had ik een Sony T10 maar maakte waardeloze foto's. Na een maand meteen weer weggedaan en deze Canon gekocht.

Totaal geen spijt van gehad dus. Een echte aanrader.........